perjantai 8. marraskuuta 2013

Uusi elämä

Salla pakotti mut kirjottamaan iloisen tarinan, joten koitin vääntää tähän jotain iloista :c Heti ensimmäisenä mun mieleeni tuli synnytys, joten kirjoitin sitten siitä. Toivottavasti ei ole ihan umpitylsä D:

 Kyyneleet valuvat punertaville poskilleni. Miro pitää mua tiukasti halauksessaan, joka helpottaa mua hieman. Lasken pääni miehen turvalliselle olkapäälle.
 "Mutta muhun sattuu niin paljon", inahdan hiljaisesti, jolloin poika silittää mun selkääni. Nyyhkytän Miroa vasten. Noin 23-vuotias, nuori mies nostaa mun katseeni leuasta pitäen häneen ja pyyhkii peukalollaan kyyneleitäni.
 "Ei ole hätää kulta. Enää pari päivää ja sitten kipu helpottaa. Kaikki menee hyvin", Miro sanoo mulle rauhoittavasti ja hymyilee rohkaisevasti. Pieni hymy hiipii mun kasvoilleni. Miro tarraa mua käsistä kiinni ja menee mun eteeni polvilleen. Nuorukainen nostaa mun paitaani hieman ja suukottaa pyöreää vatsaani.
 "Elä potki niin lujaa, äidille käy kipeää. Pääset kohta sieltä pois, meidän turvallisiin syliin. Isi ja äiti rakastaa sua", Miro puhuu vatsalleni ja suukottaa sitä pikaisesti. Mies nousee seisomaan, suukottaen huuliani. Naurahdan hiljaisesti ja kiedon käteni miehen ympärille. Miro on kaikista tärkeintä mulle. En vois elää ilman häntä.

 "Ponnista!" kätilö kannustaa mua. Koitan parhaani mukaan ponnistaa ja pari kivunhuutoa karkaa suustani. En arvannut että tämä on näin kivuliasta. Miro pitää mun kädestäni kiinni, jolloin puristan miehen kättä tiukasti. Parkaisen taas ja puristan silmiäni yhteen. Kätilö käskee taas ponnistamaan, jolloin tottelen. Naispuolinen kätilö kertoo pään näkyvän jo, jolloin saan siitä vain lisää energiaa. Ponnistan varmaan jo sadannen kerran ja usean ikuisuudelta tuntuvan ponnistuksen jälkeen kätilö iloisena ottaa itkevän vauvan syliinsä. Hymy leviää mun ja Miron kasvoille. Onnenkyyneleet valuvat mun poskilleni.

Pitelen pikkuriikkistä vauvaa sylissäni ja suukotan pienen tytön päälakea. Miro istuu viereisellä, harmaalla penkillä ja silittää tyttäremme pehmyttä päälakea. Katson pikkuista kosteilla silmilläni. Se on niin pieni. Tyttö ottaa mua sormesta kiinni ja puristaa sitä vähäisillä voimillaan. Se on niin suloinen! Minun ikioma rakas. Ja Miron.
 "Meidän pieni Netta", sanon iloisella äänensävyllä. Netta Eveliina Perttula. Miro painaa pehmeät huulensa mun täriseville huulilleni. Oon maailman onnellisin ihminen päällä maan. Jaan ykkössijan Miron kanssa.









Kuvat on otettu taas weheartit:istä.

- Kata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti